Latchhook - Bahagian 3

>> 17 February 2012

For English version, click here

(Flashback)

Saya bertanya kepada teman: Ini barang boleh jadi apa? Kawan jawab: buat mat

Aisey mat! sayang nya nak pijak. Penat buat.

Fikir punye fikir, idea pun datang

Jumpa cushion cover lama, yang dah koyak sebab tiap-tiap hari berpanas di dalam kereta. Bahagian belakangnya masih elok, masih boleh berzip, perfect! Maka saya leraikannya dari  bahagian hadapan.

cushion cover lama yang telah koyak

Dan saya terbalikkan latchook yang dah siap tadi

pandangan belakang latchhook yang telah siap

Dan temukan dengan bahagian belakang cushion lama yang telah dileraikan, cantik-cantik muat. Saya pin kan di sekelilingnya.

temukan

Dan mula proses menjahit tangan, dengan jahitan sembat menggunakan benang 2 lapis

jahit tangan

Sudah siap, dan sungguh bergaya!(rasanya masih perlu di trim lagi) - bersaiz 16" x 16"

cushion cover yang telah siap


pandangan sisi

0 comments:

Post a Comment

Asas Tentang:

Idea Untuk :

Buku Jahitan

Tutorial Saya

Tutorial Bunga Fabrik dan Kertas

Tips Untuk Blogspot

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

About Me

Followers

CraftZone

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP