Selamat Hari Ibu

>> 16 May 2012

For English, click here

Hari yang agak panas-perit, saya dijamukan secawan kopi yang di bancuh dengan agak pekat. Kandungan  kandungan caffeine yang tinggi ini pasti boleh membuat sakit kepala (yang sedang di hadapi) semakin tenat.

Saya dihubungi oleh seorang pembekal bahawa bekalan baru benang emas untuk sulaman tekad telah tiba dan akan di hantar kepada saya dengan kadar segera. Projek tekad ini adalah projek terbaru yang di ilhamkan oleh saya dan kakak saya, dengan khidmat nasihat ibu kami. 

Pada masa lalu, seni menjahit tekad ini diajar secara turun-temurun kepada semua gadis-gadis pada usia yang sangat muda. Pada masa ini, seni menjahit ini semakin pupus dan jarang-jarang di warisi.


Mengikut kebiasaannya, benang emas akan dijahit dengan teliti pada fabrik velvet dengan motif bunga-bungaan yang menarik. Kebiasaan produk-produk yang dihasilkan adalah untuk persiapan majlis perkahwinan.

Pada cuti yang lalu, saya berkesempatan untuk mengambil beberapa foto produk-produk tekad yang di hasilkan oleh ibu saya, yang kebanyakannya, sudah berusia puluhan tahun.
  
Kasut pegantin perempuan

kasut pengantin lelaki

bantal

kipas tangan

kipas tangan

hiasan untuk langsir

Tiara?

Tidak pasti untuk apa

Tidak pasti

0 comments:

Post a Comment

Asas Tentang:

Idea Untuk :

Buku Jahitan

Tutorial Saya

Tutorial Bunga Fabrik dan Kertas

Tips Untuk Blogspot

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

About Me

Followers

CraftZone

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP