Kerongsang bunga dari fabrik Baldu - Patern ke 4

>> 4 August 2012


For English, click here

Patern 4 (terbaru)
Saya menyiapkan kerongsang dari fabrik baldu dengan motif bunga untuk patern ke 4 hari ini menggunakan kain velvet berkualiti yang saya gunakan unuk patern ke 2 tempoh hari. Sebenarnya kerongsang ini telah 90% siap sejak hujung minggu lepas, tetapi kerana tidak menyiapkan dengan kadar segera maka telah tertangguh selama seminggu.



Prosedur yang sama perlu di ambil - kain baldu perlu di proses, kemudian di potong mengikut patern yang telah dilukis terlebih dahulu pada kertas keras dan kemudian perlu di corakkan dengan menngunakan alatan khas.


kain baldu yang belum di proses



kain baldu yang telah di proses, sedikit berkedut

garisan dan lenturan dengan alatan khas

Untuk hiasan tambahan, kali ini, saya menggunakan 2 jenis manik berwarna sederhana kuning yang di jahit membentuk bintang pada bahagian tengah kelopak kerongsang. Dan akhir sekali, tentunya perlu di pasangkan pin pada bahagian belakang sambil memastikan kelopak-kelopak tersusun cantik dengan lenturan yang natural.

saiz 2.5~3 inci

di pin kan pada mannequin - close up

di pin kan pada mannequin

Di sini saya serta kan patern-patern kerongsang baldu yang telah saya hasil kan. 
Patern 1

Patern 2

Patern 3

Untuk pertanyaan dan pesanan, sila tinggal kan pesanan anda di FB jahitjahitan atau email ke info@jahitjahitan.co

0 comments:

Post a Comment

Asas Tentang:

Idea Untuk :

Buku Jahitan

Tutorial Saya

Tutorial Bunga Fabrik dan Kertas

Tips Untuk Blogspot

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

About Me

Followers

CraftZone

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP