Sepakaian Hijab Hitam dan kerongsang bunga

>> 2 September 2012

Read this in English

Pertama kali hari ini, saya cuba memakai sepasang jubah hitam yang di hadiahkan oleh seorang saudara pada tahun lalu, setelah beliau pulang dari tanah suci. Satu-satunya jubah yang saya miliki yang elok-elok muat di badan. Tidak perlu di "alter" atau di pendekkan pada mana-mana bahagian. Tiada jahitan atau cantuman yang mengelirukan. Tiada juga hiasan tambahan kecuali batu-batu putih berkilauan di sekitar leher, di sepanjang garis bahu dan terus ke hujung tangan. Sedap di pakai dan di pandang. Dan terasa seperti mahu meniru pola dan cuba menjahitnya. Sesekali rindu juga untuk menjahit pakaian.


kerongsang bunga dari reben cotton


Saya cuba mengenakan kerongsang bunga dari reben satin dan cotton yang baru siap semalam. Kemudian cuba untuk mengambil beberapa foto dengan menggunakan fungsi timer - function camera yang tidak pernah saya cuba sebelum ini.

Agak sukar juga untuk melakukan shot ini sendirian. Perlu mencuba berkali-kali untuk memastikan di mana untuk berdiri, dan kedudukan posture yang sesuai untuk mendapatkan presentation kerongsang yang cantik.

Teringat beberapa tahun lalu, ketika menghadiri satu conference di negara jiran, saya sempat "menghilankan diri" dan menaiki MRT ke Sentosa Island, kemudian naiki kereta kabel bersendirian. Di sepanjang perjalanan itu, saya berkali-kali cuba untuk mengambil gambar sendiri. (ketika itu belum ada digital camera). Menyesal pula sebab tidak masuk sekali ke gerabak yang ada lain-lain penumpang.

Apabila gambar siap di cuci, yang kelihatan hanya dinding dan cermin kereta kabel, dengan sipi-sipi muka sendiri. (Dan apabila pulang ke hotel, semua bertanya-tanya kemana saya telah menghilang )


kerongsang bunga dari reben satin




0 comments:

Post a Comment

Asas Tentang:

Idea Untuk :

Buku Jahitan

Tutorial Saya

Tutorial Bunga Fabrik dan Kertas

Tips Untuk Blogspot

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

About Me

Followers

CraftZone

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP