Matching Cushion Cover - Bahagian 1

>> 30 March 2012

For English version, click here 

telah siap

Vintage, sulaman bunga yang mencabar, remeh dan paling mengambil masa, tetapi yang paling saya gemari kerana hasil nya yang cantik dan mempersona. Tahniah kepada guru saya kerana telah mereka cipta teknik ini dengan jaya.

Untuk projek kali ini, saya bercita untuk membuat sepasang "bordered-cushion cover" yang bersaiz 14 x 14 inci. Untuk tujuan ini, fabrik cotton tebal berwarna hitam digunakan. Untuk bahagian "borner, lebar fabik perlu dilebihkan sebanyak 2 inci pada kesemua sisi.


Saya menggunakan reben satin  merah jambu berwarna sederhana dan berlainan saiz untuk membentuk bunga dan kudup-kudup bunga.

siap untuk di jahit pada fabrik
Saiz reben yang berlainan juga digunakan untuk membentuk bahagian batang. Untuk bahagian ranting kecil, sulaman benang biasa di gunakan.

Persiapan untuk menyulam daun
Untuk sentuhan terakhir, ranting-ranting kecil dihiasi dengan daun-daun kecil yang menggunakan teknik ribbon-stitch, kemudian di penuhi dengan debunga kecil yang menggunakan teknik french knot.

Akhirnya siap.
telah siap
Untuk langkah yang seterusnya, saya perlu mengulangi jahitan yang sama untuk fabrik ke 2 (matching cushion cover) Perbezaannya, pola perlu di lukis semula, dengan imej baru, seakan ada pantulan cermin pada bahagian sisi. Maksudnya, kali ini, kedua kudup bunga perlu di lenturkan ke arah kanan pula.

Nantikan sambungan untuk projek ini di dalam entri hadapan.





0 comments:

Post a Comment

Asas Tentang:

Idea Untuk :

Buku Jahitan

Tutorial Saya

Tutorial Bunga Fabrik dan Kertas

Tips Untuk Blogspot

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

About Me

Followers

CraftZone

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP