Tudung Awning Berdagu

>> 13 September 2013

Salam sejahtera kepada pembaca budiman.

Sudah lebih 2 hari tidak dapat berfungsi normal - tidur, baring dan hanya membungkuskan diri di dalam selimut. The bad news - demam telah menyerang, the good news  - finally ada masa untuk menulis blog entri selepas telah terabai lebih 2 bulan!

Bulan-bulan kebelakangan ini agak memenatkan. Banyak aktiviti-aktiviti baru yang telah diceburi, and quess what? Loving it! Nak tahu apa? Lihatlah foto-foto dibawah.


Everybody loves the mustache.
creative writing

a gift drawing dari Kathlyn: Once she was a little girl who always eating peanuts alone at one corner. Now she is a stage presenter and always tell me " I miss you".  

Those little photos on top- the potato-head-man (Aristotle-the-boring-guy they claimed), a sailor guy and the bulb guy were drawn by one of the girls

So enough saying, kerana kesibukan ini, maka telah lama juga lah jarum telah tidak bertemu jari, dan mesin jahit tidak bertemu kaki ( the machine foot control lah). Ada order-order yang masuk pun telah saya decline dengan penuh hormat. Tapi, ada satu customer ini tak tahu kenapa, saya tak boleh nak tolak. Beliau telah sanggup menunggu sehingga saya ada masa.

Al-kisahn pada mulanya customer ini hanya mahu menempah tudung syria. Long conversations took place before meeting and soon, she end up having loads of kain tudung and for different requests.

satu beg dia borong dan bawa pada hari pertama kami berjumpa

Sampel tudung berdagu yang telah di bawa bersama



 
pola tudung berdagu yang telah saya buat dari sampel yang di bawa - pakai kertas surat khabar je sbb kertas putih habis stok. Kerataan kecil kat bawah tu lah untuk bahagian dagu

Tudung berdagu yang telah berjaya saya jahit menggunakan fabrik jersey (pun customer supply kan). Rugi lah rase sebab tak sempat amibil gambar banyak2 untuk buat DIY

selendang panjang berukuran 190cm x 70cm

hasil jahitan batch pertama. Masih berbaki separuh lagi dan masih belum berjahit sehingga ke hari ini :|

Jadi begitula kisah nya. DIY tudung dagu - may be later ya. Doakan akan ada kesempatan dan kerajinan, and last but not least customer-customer yang best macam ini :)


Evetually I get to know that she is a family counselor. So we engaged into interesting conversations which I found interesting. So kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan khidmat kaunseling beliau, boleh lah contact saya ya. Love yourself, love the family :) - *saya sendiri yang pandai2 promo



2 comments:

Mujahidah Solehah Wannabe 1 November 2013 at 15:48  

sis..sgt teruja dgn tutorial tudung awning berdagu ni..
sy mmg tunggu2 je n tercari2 kalau ada yg sudi sharing di alam maya ini.
sy add link blog sis ke blog sy ye..mudah nk dpt info lepas ni..
thanks sis, ilmu yg di kongsikan mmg sgt2 bermanfaat..
semoga dirahmati Allah serta diberkati sepanjang hayat sis ye..

Jahitjahitan 5 November 2013 at 20:10  

sis, terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Buat masa ini memang sedikit sibuk. Doakan saya akan ada kesempatan untuk menulis tutorial2 yang di request, termasuk tutorial untuk tudung berdagu ini..

Post a Comment

Asas Tentang:

Idea Untuk :

Buku Jahitan

Tutorial Saya

Tutorial Bunga Fabrik dan Kertas

Tips Untuk Blogspot

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

About Me

Followers

CraftZone

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP