Hiasan rambut ber bunga dari fabrik baldu

>> 13 August 2012

Read this in English

Di dalam blog entri semalam, saya ada menyebut tentang special order dari seorang teman. Dan hari ini, saya telah menyiapkan nya - hiasan rambut dengan motif bunga dari fabrik baldu (velvet)


(photo:hair clip - side view)
hair clip - i make a pair

Masih menggunakan fabrik baldu (velvet), kali ini saya menggunakan patern no 4 (yang di reka sebeleum ini) tetapi di matchkan dengan hiasan baru berwana jernih dari patern no 1 dan 3. Untuk klip rambut ini, saya hanya menggunakan 2 lapisan kelopak bunga (yang telah di corakkan dengan menggunakan alatan khas) kerana tidak mahu ia kelihatan begitu sarat. Ini kerana klip rambut ini akan di pakai oleh kanak-kanak yang berusia 10 dan 1 tahun dan saya rasa, patern yang simple seperti ini adalah memadai.

worn by miss mannequin


Untuk headband pula, saya menggunakan fabrik baldu berwarna merah cerah ini, dan mengikut patern no 4 sepenuhnya. Untuk memastikan bunga baldu ini kekal pada kedudukan itu, saya menggunakan 2 potong kain felt berwarna hitam yang di gamkan pada bahagian belakang bunga dan pada headband.


head-band


head band- naother view


worn my miss mannequin

0 comments:

Post a Comment

Asas Tentang:

Idea Untuk :

Buku Jahitan

Tutorial Saya

Tutorial Bunga Fabrik dan Kertas

Tips Untuk Blogspot

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

About Me

Followers

CraftZone

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP